25/2/10

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Α.ΒΓΕΝΟΠΟΥΛΟΥ

Απόσπασμα απο τη συνέντευξη του κ.Βγενόπουλου στον Ν.Χατζηνικολάου στις 22 Φεβρουαρίου απο το κανάλι ALTER.
Α. ΒΓΕΝΟΠΟΥΛΟΣ: ''Έχουμε γίνει ο περίγελος της Ευρώπης.Η χώρα είναι ήδη σε ύφεση, η οποία είναι οπωσδήποτε πολύ μεγαλύτερη από αυτή που προϋπολογίζουν τα επίσημα στοιχεία.




Share/Bookmark

ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Η ΑΣΧΗΜΙΑ ΜΑΣ,ΦΤΑΙΕΙ Ο ΚΑΘΡΕΠΤΗΣ!!

''Υπεραντίδραση, όπου υπάρχει ο κίνδυνος να οδηγήσει σε αντιγερμανική υστερία, προκάλεσε σε τμήμα του πολιτικού κόσμου, όλου του φάσματος, πλην των κομμάτων της Αριστεράς, το όντως ακραίο εξώφυλλο του γερμανικού περιοδικού Focus με την Αφροδίτη της Μήλου σε άσεμνη χειρονομία και τον τίτλο «Απατεώνες της Ευρώπης». Σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη συγκυρία, κατά την οποία η Αθήνα ζητεί έμπρακτη στήριξη από τους εταίρους στην Ε.Ε., Ελληνες πολιτικοί δεν περιορίστηκαν να στηλιτεύσουν το περιοδικό, αλλά στράφηκαν ευθέως κατά της Γερμανίας, είτε χρησιμοποιώντας απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς είτε υπενθυμίζοντας τη ναζιστική Κατοχή. Ο πρόεδρος της Βουλής Φίλιππος Πετσάλνικος, που έχει καλέσει αύριο τον Γερμανό πρεσβευτή προκειμένου να του διαμαρτυρηθεί, έθεσε το ερώτημα εάν «οι Γερμανοί έβγαλαν κανένα νέο Μπετόβεν και δεν τον πήραμε χαμπάρι». Σε έντονα επικριτικές δηλώσεις προέβησαν επίσης ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ Π. Ευθυμίου και ο εκπρόσωπος της Ν.Δ. Π. Παναγιωτόπουλος, όπως και ο δήμαρχος Αθηναίων Ν. Κακλαμάνης, ενώ ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ Γ. Καρατζαφέρης ανέφερε πως αποστέλλει απαντητική επιστολή στο περιοδικό.Μεταξύ άλλων ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ, Πέτρος Ευθυμίου, ανέφερε ότι «η Γερμανία αντί να δείχνει έτσι το δάχτυλο της Αφροδίτης της Μήλου, πρέπει να συνειδητοποιήσει ότι έχει καθίσει η ίδια πάνω στο δάχτυλο».''

Το παραπάνω άρθρο είναι δημοσίευμα της εφημερίδας ''Καθημερινή'',αναφορικά με την λαικίστικη, ανεύθυνη πολιτική, και χωρίς ίχνος πολιτικού πολιτισμού που ακολουθούθησαν οι πρόεδροι των κομμάτων της βουλής,καθώς και του προέδρου της βουλής.
Το παρακάτω κείμενο είναι ενός σκεπτόμενου ανθρώπου,χωρίς ίχνος λαικισμού,που φέρνει μια άλλη πολιτική πρόταση,σαν αυτή που λείπει απο τη χώρα μας  εδώ και τριάντα χρόνια.
Το κείμενο δημοσιεύεται στο http://www.logikiellada.blogspot.com/, σε ένα απο καλύτερα blog που έχω δεί και παρακολουθώ στενά.

''Δεν αρέσει σε κανέναν να βλέπει τον εαυτό του στον καθρέφτη και να ντρέπεται.Δεν αρέσει και σ΄εμάς τους Ελληνες.Ομως ζούμε σε μιά εποχή οπου, ακόμα κι΄αν δεν κοιτάξουμε τον εαυτό μας στον καθρέφτη, ο εαυτός μας προβάλλεται στον καθρέφτη των μέσων ενημέρωσης, με λίγη η αρκετή παραποίηση ώς συνήθως.Αυτό μας πειράζει.Μας προσβάλλει όπως είναι φυσικό.Θα΄πρεπε να μας πεισμώσει να βρούμε λύσεις στα προβλήματα μας.Θα΄πρεπε να μας οδηγήσει να ζητήσουμε την παραδειγματική τιμωρία όλων αυτών που παραποίησαν στοιχεία με αποτέλεσμα να μας λένε σήμερα απατεώνες σ΄όλη την Ευρώπη.
Θά΄πρεπε να μας οδηγήσει να ζητήσουμε την τιμωρία όλων των πολιτικών ηγετών μας, που σπατάλησαν δισεκατομμύρια ευρώ εις βάρος των μελλοντικών γενεών, μόνο και μόνο γιά να επανεκλεγούν.
Αντί να πρωτοστατήσουν σ΄αυτό τον αγώνα, αντί να εναντιωθούν στην μεγάλη παγίδα που στήθηκε στους νέους μας, αντί να αναζητήσουν τους υπεύθυνους γιά το μεγάλο σκάνδαλο που οδήγησε στον διπλασιασμό των υπαλλήλων της Βουλής μέσα σε 4 χρόνια, κάποιοι από τους πολιτικούς μας όπως ο Κος Πετσάλνικος προτίμησαν να τα βάλουν με το περιοδικό και να παραπονεθούν στον Γερμανό πρέσβη, ώστε η Κα Μέρκελ να "μαλλώσει" αυτούς τους "κακούς" δημοσιογράφους που δυσφημίζουν την χώρα μας.Αλήθεια, ποιός δυσφήμισε την χώρα; Οι πολιτικοί μας ηγέτες με τις ενέργειες τους επί 30 χρόνια, η ο καθρέφτης που δείχνει τα τραγικά αποτελέσματα αυτών των ενεργειών της πολιτικής μας ηγεσίας;
Ομως πλέον κανείς μας νομίζω, δεν περιμένει από κανέναν πολιτικό που υπηρέτησε το παρακμιακό πολιτικό σύστημα του δικομματισμού, να πρωτοστατήσει στον αγώνα γιά να απαλλαγεί η χώρα από αυτό το σύστημα.Διότι το σύστημα δεν αλλάζει.Αν ήτανε ν΄αλλάξει από μόνο του, δηλαδή να αυτο-μεταρρυθμιστεί, θα το είχε κάνει πρό πολλού.Το σύστημα αυτό, που κατέρρευσε μαζί με την χώρα, πρέπει να το αλλάξουμε.Στο πολιτειακό πλέον παίζεται το ελληνικό στοίχημα μετά την οικονομική μας κατάρρευση.
Ολα τα υπόλοιπα έχουν πάρει τον δρόμο τους

1/ τα μέτρα όσο σκληρά κι΄αν είναι, θα ληφθούν.Δεν είναι πιά στο χέρι μας.

2/η χώρα δεν θα αφεθεί να πτωχεύσει, διότι οι συνέπειες γιά την παγκόσμια οικονομία είναι ανυπολόγιστες.Με όλα τα μέσα, θα συντηρηθεί ο πεθαμένος, ως ζωντανός-νεκρός.

3/ η χώρα θα χάσει γιά πολλά χρόνια την εθνική της κυριαρχία ως πρός την οικονομική της πολιτική και δυστυχώς όχι μόνο.

4/ οι νέοι μας τις επόμενες δεκαετίες,θα βιώσουν πολύ χειρότερες οικονομικές συνθήκες από τις σημερινές, πληρώνοντας ατελείωτα, τις σπατάλες του ελεεινού πολιτικού κατεστημένου που κυριάρχησε στην χώρα από το 1981 εως σήμερα.Θα πληρώσουν βέβαια και γιά την καλοπέραση των γονιών τους μέχρι σήμερα.Πολλοί, οι πιό λαμπροί, θα αναζητήσουν την τύχη τους σε ξένες χώρες που είχαν την τύχη να κυβερνηθούν από σώφρονες πολιτικούς ηγέτες, σε αντίθεση με την ατυχία που βίωσε η χώρα μας.

5/ η χώρα θα βυθιστεί γιά πολλά χρόνια σε μιά βαθειά ύφεση, και τα εισοδήματα των ελλήνων θα μειωθούν δραματικά.

6/ η χώρα θα βιώσει γιά πολλά χρόνια υψηλά επιτόκια.

7/όλα θ΄αλλάξουν σταδιακά στη χώρα, με μεταρρυθμίσεις η με την βία.Ασχέτως του τρόπου με τον οποία όλα θ΄αλλάξουν στην χώρα, οι νοοτροπίες, οι συμπεριφορές, οι συνήθειες μας, θ΄αλλάξουν.Η φούσκα του ελληνικού δημόσιου χρέους έσκασε.Αρχισε η αντίστροφη μέτρηση ως πρός την διαχείριση των οικονομικών του κράτους.Ανέλαβαν την διαχείριση οι ευρωπαίοι, και θα σταματήσει η κατασπατάληση του δημοσίου χρήματος από τους ανεύθυνους πολιτικούς μας.

8/ως συνήθως, οι φτωχοί και οι πιό ευάλωτοι, θα βιώσουν εξοντωτικές συνθήκες.

9/η χώρα εξευτελίστηκε διεθνώς και θα παραμείνει σ΄αυτή την κατάσταση γιά πολλές δεκαετίες.Οι έλληνες έγιναν γιά τους άλλους λαούς, απατεώνες.

10/ η χώρα θα βιώσει μιά πρωτοφανή εσωστρέφεια γιά πολύ καιρό.

Αυτά τα λίγα κατάφερε το πολιτικό σύστημα της χώρας μετά από 30 χρόνια διακυβέρνησης.Να χαιρόμαστε το έργο τους, και να τους ξαναψηφίσουμε!

Ευχαριστώ για την άδεια αναδημοσίευσης τον ''μαθητευόμενο στοχαστή''
Read more: http://logikiellada.blogspot.com/

Share/Bookmark

17/2/10

ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ


Υπάρχουν πολλοί καλλιτέχνες,απο τη μουσική σκηνή κυρίως,που δεν έχουν χώρο στο καθεστωτικό,άθλιο και αντιπαιδαγωγικό σύστημα της ιδιωτικής τηλεόρασης,το οποίο διόλου ενδιαφέρεται για την τέχνη,και τον πολιτισμό.Οι καλλιτέχνες που θα φιλοξενίσω σ'αυτή την ιστοσελίδα δεν είναι απο την Ελλάδα του δήθεν,της θολοκουλτούρας,και του κιτς.Είναι απο την Ελλάδα της δημιουργίας,της παράδοσης,της αγάπης,και των αξιών.Αφιερωμένο στους ανθρώπους και κυρίως στους νέους, που με αγάπη και αφοσίωση,συνεχίζουν την πλούσια παράδοση και τον πολιτισμό μας.
Ερμηνευμένα απο δύο σπουδαίες ερμηνεύτριες,τη Μαρία Αναμετερου,και την Σαβίνα Γιαννάτου.
Τραγούδια απο τον τόπο μου τα Δωδεκάννησα...
Μουσικές που ξυπνούν τις αισθήσεις...




Share/Bookmark

16/2/10

Η ΕΘΝΙΚΗ ΜΑΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Η ιστορία του έθνους είναι εργαλείο διαμόρφωσης της εθνικής ταυτότητας,σύμφωνα με τον καθηγητή Μισέλ Βινόκ.Κατά την γνώμη μου, υπάρχουν δύο τρόποι για να αντιληφθεί κανείς την ταυτότητα. Είναι η εξ αίματος ταυτότητα και η άλλη της λογικής και του πνεύματος. Έτσι λοιπόν θεωρώ θεμιτό να συζητήσει κανείς τι είναι η Ελλάδα σήμερα και πώς λειτουργεί. Και δεν σημαίνει ότι επειδή η Δεξιά και ή άκρα Δεξιά προσδιόρισαν μια κάποια ιδέα της ελληνικής ταυτότητας, πρέπει να τις αφήσουμε να έχουν μόνον αυτές λόγο για το θέμα. Είναι μια καλή ευκαιρία να πούμε πως η Γαλλία είναι η Γαλλική Επανάσταση, είναι μια κάποια αντίληψη του δημοκρατικού πολιτεύματος, το οποίο περιλαμβάνει ευρύτητα πνεύματος, αλληλεγγύης και αδελφότητας. Σήμερα το θέμα της εθνικής ταυτότητας δεν πάει πολύ καλά αφενός γιατί η παιδεία δεν βοηθάει καθόλου σ'αυτό,και αφετέρου γιατί έχουμε αφήσει αυτό το ζήτημα στην Δεξιά και την άκρα Δεξιά, ενώ η Αριστερά θεωρεί πως και μόνο να μιλάς γι’ αυτό το θέμα ισοδυναμεί με ακροδεξιές αντιλήψεις, κάτι που δεν αληθεύει. Αν αρνηθούμε την συμμετοχή μας στην συζήτηση, δεν θα υπάρχει άλλος προσδιορισμός πέραν εκείνου της ακροδεξιάς, δηλαδή ρατσιστικός. Και για να είμαστε ρεαλιστές,δεν πιστεύω ότι το κράτος συμμετέχει στην δημιουργία της εθνικής ταυτότητας,τουλάχιστον τα τελευταία τριάντα περίπου χρόνια. Είναι δουλειά των πολιτικών κομμάτων, των πολιτών, των φιλοσόφων, των κοινωνιολόγων να ασχοληθούν με αυτή την συζήτηση.
Το θέμα της εθνικής ταυτότητας ήδη απασχολεί και ένα μεγάλο μέρος της Ευρωπαϊκής Ενωσης, όπου όλο και πιο στενά συνδέεται με το πρόβλημα της μετανάστευσης.
Τι εννοούμε όμως ακριβώς εθνική ταυτότητα;
Με τον γενικό όρο εθνική ταυτότητα προσδιορίζεται ένα σύνολο στοιχείων τα οποία προσδίδουν συγκεκριμένη εθνική υπόσταση σε άτομο, άτομα ή ομάδες ατόμων. Αποτελεί τον όρο μέσω του οποίου ομάδες ή άτομα αυτοπροσδιορίζονται εθνικά. Παράγωγο στοιχείο της εθνικής ταυτότητας είναι η χρήση της για τον αυτοπροσδιορισμό ή αναπροσδιορισμό του ατόμου ή κάποιας ομάδας ατόμων.
Έχει προταθεί ότι η δημιουργία των εθνικών κρατών κατά τη διάρκεια του 19ου αιώνα ήταν αποτέλεσμα της ανάγκης επαναπροσδιορισμού της ταυτότητας εθνών που κινδύνευαν να χαθούν, στα πλαίσια των μέχρι τότε πολυεθνικών αυτοκρατορικών συστημάτων, (βλ. αυτοκρατορία του Ναπολέοντα και Οθωμανική αυτοκρατορία), καθώς και την ανάγκη για τη δημιουργία νέων γεωπολιτικών ορίων, (ανεξάρτητων δηλαδή εθνικών κρατών), μέσα από τις αρχές της αυτοδιάθεσης και της εθνικής συνείδησης που διακήρυξε η Γαλλική επανάσταση.Μία μορφή εθνικισμού που προέκυψε από τις παραπάνω αρχές είναι ο κρατικός και πολιτισμικός εθνικισμός.Αυτός ο εθνικισμός εξέφραζε την ανάγκη για διατήρηση της εθνικής ιστορικής μνήμης, τη διάδοση και συντήρηση του πολιτισμού μιας εθνικής κοινότητας, με κοινή ταυτότητα, γλώσσα και κουλτούρα.Δηλαδή, τα πολιτισμικά χαρακτηριστικά προηγούνται της δημιουργίας του έθνους, ενώ τα κοινά αυτά χαρακτηριστικά καθορίζουν το «έθνος» ανεξάρτητα από τη θέληση μεμονωμένων ατόμων, στη βάση των κοινών γνωρισμάτων.
Eιδικά οι Έλληνες από την παραπομπή στην αρχαιότητα θα αντλήσουν μεγάλη ιδεολογική δύναμη η οποία θα παίξει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση και στη συνοχή της εθνικής ταυτότητας, καθώς και στη διαμόρφωση και στην εξάπλωση του οράματος για τη δημιουργία ανεξάρτητου κράτους. Στη συνέχεια η αναφορά στην ελληνική κλασική αρχαιότητα θα γίνει πόλος συσπείρωσης και συμμετοχής στο ανεξαρτησιακό όραμα και ισχυρό όπλο εξωτερικής πολιτικής, στο οποίο οφείλεται μεγάλο μέρος του φιλελληνισμού και των συμμάχων δυνάμεων για την πραγματοποίηση του οράματος να ιδρυθεί ένα ανεξάρτητο κράτος.
Την εθνική περηφάνια αυξάνουν επίσης επιτεύγματα σε διάφορους τομείς, όπως στις επιστήμες, στην τεχνολογία, στις τέχνες και τα γράμματα, στον αθλητισμό, στην οικονομία και στο πολιτικό σύστημα. Υποστηρίζεται ότι η επίδραση μιας διεθνούς αθλητικής νίκης έχει, διαχρονικά αλλά και διαπολιτισμικά, μια ισχυρή επίδραση πάνω στα πατριωτικά αισθήματα των φίλαθλων, αλλά και του μη φίλαθλου πληθυσμού μιας χώρας, ενώ υπογραμμίζεται ότι τα αθλήματα συντελούν στον καθορισμό του έθνους και προάγουν τα αισθήματα εθνικής περηφάνιας. Για την ελληνική εθνική περηφάνια αναφέρεται ότι εκφράζεται μέσα από πολιτιστικά και ιστορικά επιτεύγματα και ότι καλλιεργείται μόνο στο έδαφος του αρχαίου μεγαλείου, εξαιτίας της έλλειψης σύγχρονων επιτευγμάτων. Την εθνική περηφάνια αυξάνουν επίσης επιτεύγματα σε διάφορους τομείς, όπως στις επιστήμες, στην τεχνολογία, στις τέχνες και τα γράμματα, στον αθλητισμό, στην οικονομία και στο πολιτικό σύστημα. Αν εξεραίση κανείς τον αθλητισμό,για τους υπόλοιπους τομείς δεν έχουμε δυστυχώς κανέναν λόγο,να είμαστε υπερήφανοι,και ιδιαίτερα για το πολιτικό σύστημα.
Σύμφωνα με μια άποψη, υπάρχουν δύο κύρια μοντέλα έθνους: (α) το εδαφικό, πολιτικό μοντέλο και (β) το εθνο-γενεαλογικό μοντέλο. Το δεύτερο μοντέλο, που βασίζεται στους κοινούς προγόνους και την κοινή κληρονομιά από διαφορετικές εθνοτικές ομάδες και τον πολιτισμό τους, φαίνεται ότι ταιριάζει πολύ με την ελληνική περίπτωση, που παρουσιάζει μια κοινή πολιτιστική καταγωγή από την αρχαία Ελλάδα και το Βυζάντιο.Για την ελληνική εθνική περηφάνια αναφέρεται ότι εκφράζεται μέσα από πολιτιστικά και ιστορικά επιτεύγματα και ότι καλλιεργείται μόνο στο έδαφος του αρχαίου μεγαλείου, εξαιτίας της έλλειψης σύγχρονων επιτευγμάτων.
Τα αποτελέσματα της ερευνητικής εργασίας, που διεξήχθη το 2009, απέδωσαν αρκετές ενδιαφέρουσες διαπιστώσεις. Καταρχήν προέκυψε ένα μεγάλο χάσμα εθνικής περηφάνιας. Η εθνική περηφάνια για το παρελθόν της χώρας καταγράφηκε σχεδόν διπλάσια της αντίστοιχης του παρόντος. Βρέθηκε ακόμη ότι τόσο ο «τυφλός» όσο και ο εποικοδομητικός πατριωτισμός δε διαφοροποιούσαν το βαθμό ταύτισης με την πατρίδα. Αυτό σημαίνει ότι τα άτομα που χαρακτηρίζονται από «τυφλή» προσήλωση στην πατρίδα, δεν είναι περισσότερο πατριώτες από εκείνα που της ασκούν εποικοδομητική κριτική. Ωστόσο, τα άτομα που διακατέχονται από «τυφλό» πατριωτισμό, αντιλαμβάνονται μικρότερο το χάσμα εθνικής περηφάνιας παρόντος-παρελθόντος.
Σύμφωνα με τον ανθρωπολόγο και φιλόσοφο Ερνεστ Γκέλνερ, ο πατριωτισμός του εδάφους, που δεν βλέπει γύρω του παρά γείτονες και ιμπεριαλιστές που επιβουλεύονται την εδαφική ακεραιότητά μας και συγχρόνως θέλει να επεκτείνει την εδαφική κυριαρχία σε βάρος των γειτόνων, είναι παρωχημένος. Είναι ο πατριωτισμός της εποχής της αγροτικής παραγωγής, όπου το έδαφος ήταν καθοριστικός παράγων για την παραγωγή. Αντίθετα, στη βιομηχανική εποχή πατριωτισμός σημαίνει να είσαι καλύτερος από τους ανταγωνιστές σου. Στη δε μεταβιομηχανική εποχή της παγκοσμιοποίησης και της Ε. Ε., όπου κάθε κράτος-μέλος έχει εκχωρήσει αυτόβουλα μέρος της εξουσίας του, ο πατριωτισμός τείνει να αμβλύνεται. Στη χώρα μας ο πατριωτισμός βρίσκεται ακόμη στην αγροτική περίοδο. Ελάχιστοι πονούν που είμαστε πρώτοι στην Ευρωπαική ένωση.Σε όλα τα αρνητικά και τελευταίοι σε όλα τα θετικά. Ελάχιστοι ντρέπονται για τον διεθνή ευτελισμό μας ή για το καθεστώς επιτήρησης που συρρικνώνει την εθνική κυριαρχία μας. Και όσοι Ελληνες νιώθουν και Ευρωπαίοι καθυβρίζονται ως αφελληνισμένοι, ευρωλιγούρηδες, εθνομηδενιστές, αν όχι προδότες και πράκτορες.Ηδη από το 1983 ο Φίλιππος Ηλιού έγραφε ότι «η ελληνική κοινωνία εξακολουθεί να βρίσκεται αντιμέτωπη με προβλήματα που είχαν ήδη τεθεί στις αρχές του 19ου αιώνα».
Κατά τη γνώμη μου,η ταυτότητα των νεο-ελλήνων,έχει άμμεση σχέση με τη πολιτιστκή δημιουργία του ελληνικού κόσμου γιατί η ταυτότητα είναι αποτέλεσμα της παιδείας μας.Στο ερώτημα τώρα,σε ποιό βαθμό η παιδεία μας,με τα όσα προβλήματα έχει,είναι ικανή να ''χτίσει'' την ταυτότητα των νεο-ελλήνων,και αυτοί με τη σειρά τους να παράγουν πολιτισμό,θα μπορούσε να αρκεστεί κανείς στο γεγονός,ότι σήμερα δεν παράγεται πλέον πολιτισμός,αλλά αναπαράγεται,και αυτό σε κάκιστο βαθμό.Παρατηρώντας πολλά αξιόλογα ιστολόγια,εθνικιστικών και ακροδεξιών αντιλήψεων,αντιλαμβάνεται κανείς εύκολα ότι,ο ''πατριωτισμός του εδάφους'' που δεν βλέπει γύρω του παρά γείτονες και ιμπεριαλιστές που επιβουλεύονται την εδαφική ακεραιότητά μας και συγχρόνως θέλει να επεκτείνει την εδαφική κυριαρχία σε βάρος των γειτόνων, είναι παρωχημένος και ''τυφλός''.Ζούνε τον πατριωτισμό της εποχής της αγροτικής παραγωγής, όπου το έδαφος ήταν καθοριστικός παράγων για την παραγωγή. Αντίθετα, στη βιομηχανική εποχή πατριωτισμός σημαίνει να είσαι καλύτερος από τους ανταγωνιστές σου. Στη δε μεταβιομηχανική εποχή της παγκοσμιοποίησης και της Ε. Ε., όπου κάθε κράτος-μέλος έχει εκχωρήσει αυτόβουλα μέρος της εξουσίας του, ο πατριωτισμός τείνει να αμβλύνεται. Στη χώρα μας ο πατριωτισμός βρίσκεται ακόμη στην αγροτική περίοδο.
Η εθνική μας κυριαρχία κινδυνεύει περισσότερο απο το υπάρχον πολιτικό σύστημα,παρά απο γειτονικές χώρες-παραδοσιακούς εχθρούς,όπου τα τελευταία γεγονότα,σχετικά με την οικονομία το έχουν αποδείξει,με το χειρότερο δυνατό τρόπο.
θα ήταν λογικότερο αν οι συντάκτες αυτών των ιστοσελίδων,υποστήριζαν,την επαναφορά του πολυτονικού συστήματος στην ελληνική γλώσσα,προκειμένου η ήδη πλούσια γλώσσα μας,να ξαναβρεί τη μουσικότητα της.Επίσης να αναδυκνείουν περισσότερο τα προβλήματα της ελληνικής παιδείας,με ότι αυτό συναπάγεται,και ειδικότερα,όταν στην πιό πλούσια σε ιστορία χώρα,αυτή η παιδεία,παράγει ανιστόριτους πολίτες.
Να εργαστούν με σοβαρότητα πάνω στην παράδοση μας,που τίνει να εξαφανιστεί,σε πολλά μέρη της χώρας μας.Αυτή η χώρα έχει τεράστιο μουσικό πλούτο,σε μελωδίες,ρυθμούς και κλίμακες,που έρχονται απο την αρχαία Ελλάδα,αλλά και απο το Βυζάντιο.Καμία άλλη χώρα στον κόσμο δεν έχει επειρεαστεί περισσότερο απο την Ελλάδα,εξ ου και ο πλούτος της.
Ο αρχιτεκτονικός ρυθμός επίσης που χαρακτηρίζεται απο την απλότητα και την λιτότητα,ερχόμενο απο την αρχαία Ελλάδα,συναντάει τον πλούσιο Βυζαντινό αρχιτεκτονικό ρυθμό,που έρχεται σε σύγκρουση με τη μέχρι τότε παράδοση,με αποτέλεσμα,εκκλησίες και μοναστήρια,να κοσμούν την ελληνική γή,μέχρι και σήμερα.
Περισσότερες απ αυτές τις παραδόσεις σήμερα έχουν μείνει νεκρές,στα χέρια των νεο-ελλήνων,και ίσως ήρθε ο καιρός να αλλάξουμε τον τρόπο που κοιτούσαμε μέχρι πρότεινος τα πράγματα.
Ο διάλογος για την εθνική ταυτότητα είναι περισσότερο αναγκαίος από ποτέ.Και είναι στο χέρι μας να μετατρέψουμε αυτή την κρίση αξιών,που μαστίζει τη χώρα μας,τα τελευταία τριάντα χρόνια,σε ευκαιρία να αναστήσουμε αυτή τη χώρα απο τις στάχτες τις,και να αναδείξουμε το μεγαλείο του ελληνικού πολιτισμού.
Ενός πολιτισμού που έθεσε τις βάσεις για ολόκληρο τον δυτικό πολιτισμό.

Υ.Γ-Πολλές απο της πληροφορίες έχουν αντληθεί απο την εφημερίδα ''Καθημερινή''.

Share/Bookmark

12/2/10

ΠΟΙΑ ΔΑΝΙΑ ΡΕ ΓΙΩΡΓΟ;

Παρακολουθώντας κανείς πολλά blog δεν αργεί να διαπειστώσει παρ'όλη τη διαφορετική θεματολογία,ότι τα περισσότερα απ'αυτά,έχουν ένα κοινό παρανομαστή,που είναι ο θυμός,και όχι άδικα.
Η αμφισβήτηση,η αγανάκτηση,ακόμα και η άρνηση,έδωσαν τη θέση τους στον θυμό.Συνειδητοποιήσαμε ότι ο τρόπος με τον οποίο συνηθίσαμε να ζούμε σ'αυτή τη χώρα τα τελευταία τριάντα χρόνια πνέει πλέον τα λοίσθια.Υψηλό βιοτικό επίπεδο με δανεικά τέρμα!
Είναι γεγονός,ότι οι πολίτες αυτής της χώρας,ήταν παγιδευμένοι σε ένα πολιτικό σύστημα,μη παραγωγικό,ελειπές σε πολλούς τομείς,και ταγμένο στις πελατειακές σχέσεις.Ασφαλιστικό,παιδεία,υγεία,και γενικά ένα κοινωνικό κράτος,ανύπαρκτο.Η κρίση που μαστίζει τη χώρα μας,και που θα την μαστίζει-δυστηχώς-για πολλά ακόμα χρόνια,είναι περισσότερο κοινωνική,παρά οικονομική.Ο φόβος για μεγάλες κοινωνικές αναναταράξεις,είναι μεγαλύτερες απο ποτέ.Και ειδικά με μια κυβέρνηση,που δείχνει να πορεύεται πρός τον πανικό.
Εντύπωση δε, μου έκανε όταν άκουσα τον κ.Παπανδρέου,πριν απο λίγες ημέρες,να υποστηρίζει ότι φιλοδοξεί να μετατρέψει την Ελλάδα σε Δανία του νότου,και πραγματικά δεν ήξερα,αν πρέπει να κλάψω,ή να γελάσω!
Δε μπορώ να καταλάβω,γιατί όντας υπουργός αυτής της κυβέρνησης,επί σειρά ετών,δεν έκανε την Ελλάδα,Δανία;Μήπως τις θεωρούσε ισάξιες;Γιατί αν πράγματι θεωρούσε ότι η Ελλάδα ίσον Δανία,τότε ο κ.Παπανδρέου,μάλλον ζούσε στην Δανία.
Μόνο που το δανέζικο κράτος,υπηρετεί τον πολίτη κ πρωθυπουργέ,δεν τον ληστεύει,δεν τον αδικεί,δεν εξυπηρετεί συμφέροντα όπως εσείς όλα αυτά τα χρόνια,αλλά τον προστατεύει.
Πραγματικά με λυπή βαθύτατα το γεγονός,ότι ο κ.Παπανδρέου ανακάλυψε μόλις την Αμερική,κατηγορώντας την αξιωματική αντιπολίτευση,για τη σημερινή κρίση.Θα περίμενε κανείς,τουλάχιστον ο πρόεδρος της κυβέρνησης,να αφήσει τη στείρα αντιπολίτευση,και να είναι περισσότερο ειλικρινής με τους πολίτες αυτής της χώρας,που έφτασε πλέον στον πάτο.Οι ευθύνες είναι μεγάλες απ'όλες τις κυβερνήσεις,απο το '80 και μετά.Το έργο που άφησε ο πρώην υπουργός παιδείας και νυν πρωθυπουργός,όλα αυτά τα χρόνια που υπηρέτησε στο υπουργείο παιδείας,κάθε άλλο παρα θετικά μπορούν να χαρακτηριστούν.Συντήρησε σχολές του χαβαλέ,και της σοβιετικής έμπνευσης,καθώς και μιας αντιπαραγωγικής μόρφωσης και θολοκουλτούρας.Αποτέλεσμα όλων αυτών,τα φροντιστήρια,να γίνονται ολοένα και πιο επικαιρδείς επιχειρήσεις,και εκατομύρια ευρώ να ξοδεύονται απο τον οικογενειακό προυπολογισμό.Η ποιότητα της παιδείας μας σήμερα,είναι κάτω του μετρίου,με αποτέλεσμα τελοιόφιτοι λυκείου να έχουν σοβαρότατες ελείψεις αργότερα στα ΑΕΙ η ΤΕΙ,και αυτά με τη σειρά τους να βγάζουν πτυχιούχους άνεργους.Στη Δανία, όταν ένας άνεργος νέος ή μία άνεργη νέα μπουν σε ένα από τα πολλά Κέντρα Ανεύρεσης Εργασίας, που υπάρχουν σε όλες τις μικρές και μεγάλες πόλεις της χώρας, το βέβαιον είναι ότι δεν θα βρεθούν μπροστά σε έναν αδιάφορο δημόσιο υπάλληλο, που απλώς θα καταχωρίσει τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και τις απαραίτητες αιτήσεις τους, θα τους δώσει έναν αριθμό πρωτοκόλλου και θα τους πει «εάν βρεθεί κάτι, θα ειδοποιηθείτε».
Στη σκανδιναβική αυτή χώρα έχουν κάνει πολύ σημαντικά βήματα προς τη μείωση της ανεργίας, ακριβώς επειδή δεν έχουν τέτοιους υπαλλήλους πίσω από τους πάγκους των Κέντρων Ανεύρεσης Εργασίας. Οπως διαβάσαμε αυτές τις μέρες σε ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο της Γκλάντις Φουσέ στην εφημερίδα «Γκάρντιαν», η Δανία έχει καταφέρει να μειώσει μόλις στο 3,2 τοις εκατό την ανεργία των νέων κάτω των 25 ετών, «επειδή αντιμετωπίζει το πρόβλημα της ανεργίας ολιστικά, για κάθε ξεχωριστή περίπτωση, και όχι γενικά, για μια απροσδιόριστη μάζα».
ΤΙ σημαίνει αυτό; Κατ' αρχάς ότι τα Κέντρα αυτά είναι επαρκώς στελεχωμένα με ανθρώπους που έχουν γενικές και ειδικές γνώσεις του αντικειμένου. Η επιλογή του προσωπικού γίνεται επί τη βάσει ενός συγκεκριμένου προγράμματος ανεύρεσης εργασίας που ακολουθεί η κυβέρνηση, και που συντάχθηκε με την ενεργό συνδρομή καθηγητών διαφόρων κοινωνικών επιστημών. Δεν τσιγγουνεύεται το κράτος στη στελέχωση αυτών των Κέντρων. Ξέρει ότι θα πληρώσει απείρως περισσότερα για να πληρώνει ανέργους. Ιδού πώς χειρίστηκε ένα τέτοιο Κέντρο την περίπτωση της 20χρονης Νάνα Αντερσον, η οποία έμεινε άνεργη για μόλις 13 εβδομάδες, και με χαρά έμαθε ότι κλείνει πλέον ο φάκελός της, επίδομα ανεργίας δεν θα χρειαστεί να πάρει πια, διότι απλούστατα βρέθηκε γι' αυτήν καλή δουλειά. Δουλειά, που την ενδιαφέρει και της αρέσει. Διότι επί 13 εβδομάδες η Νάνα έκανε ειδικά μαθήματα που τώρα της επιτρέπουν να εργαστεί ως βοηθός σε κέντρα φροντίδας ζώων, κατοικίδιων και μη. Η Νάνα οδηγήθηκε προς αυτήν την κατεύθυνση χάρη στη βοήθεια που έλαβε την πρώτη μέρα που μπήκε στο Κέντρο Ανεύρεσης Εργασίας, και η αρμόδια υπάλληλος μίλησε μαζί της πολλή ώρα και κατάλαβε ότι η νέα κοπέλα, που είχε τελειώσει γραμματειακές σπουδές, είχε αληθινό ενδιαφέρον, έως και πάθος, για τη φροντίδα των ζώων.
«ΓΙΑ κάθε άνθρωπο που έρχεται εδώ, ετοιμάζουμε ένα πλάνο το οποίο διαφέρει ανάλογα με την περίπτωση του καθενός», δηλώνει στην «Γκάρντιαν» η Λουίζ Χέαρ, που είναι ειδική σύμβουλος στο Εργατικό Κέντρο στη νοτιοδυτική Κοπεγχάχη, που χειρίζεται περιπτώσεις ανέργων κάτω των 30 ετών που έχουν λίγη, ή και καθόλου εκπαίδευση. Πολλές φορές, η κ. Χέαρ παραπέμπει νέους ανθρώπους σε ειδικούς ψυχολόγους, που τους βοηθούν να ξεπεράσουν, κατ' αρχάς, το σοκ ότι βρίσκονται χωρίς δουλειά (πολύ συνηθισμένες είναι εδώ οι περιπτώσεις κατάθλιψης και «διαταραχής ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητας»), και στη συνέχεια να «γνωριστούν» με επαγγέλματα που ίσως να μη γνωρίζουν καν ότι υπάρχουν και να μπουν σε προγράμματα επιμόρφωσης για αυτά. Το πιο σημαντικό απ' όλα, όμως, είναι ότι τα Κέντρα αυτά διατηρούν επαφή με τους νέους ακόμα και μετά την πρόσληψή τους σε κάποια εργασία, ιδίως σε εκείνες που είναι γνωστό από πριν ότι θα είναι περιορισμένης διάρκειας. Σε αυτές τις περιπτώσεις, γίνεται προετοιμασία, ψυχολογική και πρακτική, με άλλα προγράμματα επιμόρφωσης και εκπαίδευσης, για το επόμενο βήμα.
*Τελικά, το πιο απαραίτητο υπουργείο στην Ελλάδα θα ήταν ένα «Υπουργείο Αντιγραφής», που θα έβρισκε ό,τι καλό κάνουν οι άλλοι, θα το «έφερνε» εδώ και θα το «ακολουθούσε» κατά λέξη. Με την επίβλεψη, όμως, των ξένων!

«Αλλά το πλείστον κακόν οφείλεται
αναντιρρήτως εις την ανικανότητα
της ελληνικής διοικήσεως. Θα έλεγέ
τις ότι η χώρα αύτη ηλευθερώθη
επίτηδες διά να αποδειχθή ότι δεν
ήτο ικανή προς αυτοδιοίκησιν»

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Share/Bookmark