Το αμαρτωλό γεφύρι της Κρεμαστής Ρόδου

Έτοιμο κονδύλιο ύψους 4.000.000 ευρώ, είχε διασφαλίσει στις 5 Μαρτίου 2004, μέσω του Σπατόσημου ο βουλευτής Δωδεκανήσου της Νέας Δημοκρατίας κ. Τάσος Καραμάριος, προκειμένου να γίνουν ουσιαστικές παρεμβάσεις στο οδικό δίκτυο Αεροδρομίου – Ρόδου, μεταξύ των οποίων (σε πρώτη προτεραιότητα) και η φονική γέφυρα της Κρεμαστής.

Τα έγγραφα που φέρνει σήμερα στη δημοσιότητα η «Ροδιακή» αντιστοιχούν σε έναν δεκαετή αγώνα, χωρίς αποτέλεσμα, του πρώην βουλευτή του νομού μας, αλλά και μια διαχρονική διαπίστωση: ότι δηλαδή το βαθύ κράτος των Αθηνών , σε συνδυασμό με ορισμένους από τους
τοπικούς του εκπροσώπους που διαφεντεύουν τον τόπο για πολλές δεκαετίες, έχουν καταφέρει να εμπαίζουν μια ολόκληρη κοινωνία, στερώντας από εμάς βασικά έργα υποδομής, αλλά και πόρους δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, που δικαιούμαστε και μας ανήκουν.

Η υπόθεση, για τους παλαιότερους που θυμούνται, αντιστοιχεί στην περιβόητη έγκριση ποσού ύψους 4.000.000 ευρώ, από τα 40.000.000 που εισπράττει ετησίως το αεροδρόμιο Διαγόρας, προκειμένου να γίνουν τα απαραίτητα έργα υποδομής περιμετρικά του αεροδρομίου και στην οδό Ρόδου – Αεροδρομίου, περιλαμβανομένης και της γέφυρας της Κρεμαστής.

Η υπόθεση, όχι μόνο δεν προχώρησε, αλλά «τορπιλίστηκε» σφόδρα, τόσο σε κεντρικό όσο και σε τοπικό επίπεδο.

Αντίθετα, όπως είχε αποκαλύψει η «Ροδιακή» πριν από δύο περίπου χρόνια, με άλλη απόφαση του τότε υπουργού Μεταφορών, 80.000.000 ευρώ, έκαναν… φτερά μέσα από τον ειδικό τραπεζικό λογαριασμό της ΥΠΑ του αεροδρομίου της Ρόδου, με προορισμό το αεροδρόμιο της Σάμου, προκειμένου να καλύψουν τις οικονομικές απαιτήσεις για τις απαλλοτριώσεις που απαιτούνταν, έτσι ώστε να επεκταθεί το αεροδρόμιο της Σάμου!

Για την ιστορία, οι αντιδράσεις τότε, στα απανωτά δημοσιεύματα της εφημερίδας μας ήταν… απόλυτα χαλαρές. Κάποιοι, έκαναν ότι δεν κατάλαβαν, άλλοι φοβήθηκαν μην κακοκαρδίσουν τα… αφεντικά τους κι άλλοι τρόμαξαν μην τυχόν ο αγώνας αυτός, θα είχε επιτυχία και κατά συνέπεια θα δικαιώνονταν ο Τάσος Καραμάριος. Το αποτέλεσμα είναι γνωστό και μέρος του το εισπράττουμε σήμερα.

Στις αρχές του 2010 η γέφυρα της Κρεμαστής, εξαγγέλθηκε και… δημοπρατήθηκε για ακόμα μια φορά από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και τον Γιάννη Μαχαιρίδη. Μόνο που η δημοπράτηση ήταν και πάλι στα… λόγια, αφού από τότε δεν έγινε ούτε το παραμικρό.

Στα λόγια έμειναν βεβαίως και οι σχεδιασμοί από το Δήμο Πεταλούδων και βέβαια στη συνέχεια από τον ενιαίο δήμο της Ρόδου.

Για την ιστορία επίσης, τα τελευταία χρόνια, οι καταθέσεις των ποσών αυτών που αντιστοιχούν στις εισπράξεις από το Σπατόσημο μόνο για τη Ρόδο εκτιμάται ότι ξεπερνούν τα 50.000.000 ευρώ ετησίως(!) ενώ ποσό της τάξης των 15.0000 – 20.000.000 ευρώ, υπολογίζεται ότι εισπράττει και η Κως.

Αντί λοιπόν με τα ποσά αυτά, η Ρόδος να διαθέτει τον πιο σύγχρονο και άνετο αερολιμένα της χώρας, εν τούτοις η κατάσταση δεν είναι αυτή που πρέπει.

Κουβάδες κάνουν την εμφάνισή τους συχνά – πυκνά όταν βρέχει, ενώ ακόμα και για το πιο ελάχιστο και ασήμαντο κονδύλιο που απαιτείται, χρειάζεται να εκλιπαρούμε την εκάστοτε κεντρική διοίκηση για να μας το εγκρίνει, αν τελικά το εγκρίνει.

Τα ντοκουμέντα που αντλήσαμε από το αρχείο του Τάσου Καραμάριου, είναι σε κάθε περίπτωση αποκαλυπτικά: Και για το πώς λειτουργεί αυτό το κράτος και για το πως λειτουργούν οι τοπικοί μας φορείς και για το πώς όλοι εμείς, ανεχόμαστε πρόσωπα και καταστάσεις τέτοια, που μόνο ζημιές και καταστροφές προκαλούν στον τόπο μας.

www.rodiaki.gr

´

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Πως να εξηγήσεις σε μια φράση τα όσα ζεις και ακούς

Αντώναρος... Χέστηκε η φατμέ στο Γεντί κουλέ

Εκ στόματος κόρακος εξελεύσεται κρα