Hurriyet Daily News: Oι τουρκικές τηλεοπτικές σαπουνόπερες και ο ρόλος τους
Και το κάνει μέσα από ένα ρεπορτάζ για το γνωστό θέμα των νέων απαγορεύσεων σε Έλληνες -αλλά και πολίτες άλλων χωρών - να αγοράζουν ακίνητα σε 28 νομούς της Τουρκίας!
Η εφημερίδα αναφέρει συγκεκριμένα -σε πρωτοσέλιδο άρθρο του κ.Ερντίτς Τσελικκάν - ότι πολίτες 183 χωρών θα μπορούν να αποκτούν περιουσία στην Τουρκία χωρίς κανένα περιορισμό και ότι η Αγκυρα ενδιαφέρεται περισσότερο για επενδύσεις Αράβων από τις χώρες του Κόλπου.
Για το σκοπό αυτό - γράφει - η τουρκική κυβέρνηση έστειλε επιστολή σε όλους τους πρέσβεις στην Τουρκία με την οποία τους καλεί να προωθήσουν τον νέο νόμο ώστε να τονωθεί η αγορά ακινήτων. Και φτάνει στην έμμεση αποκάλυψη του ρόλου που παίζουν τα τουρκικά σήριαλ που πλασσάρει ο προπαγανδιστικός μηχανισμός κύκλων της Άγκυρας:Για το σκοπό αυτό -γραφει η Hurriyet Daily News- επιστράτευσε και τηλεοπτικούς αστέρες σειρών που προβάλλονται στις χώρες του Κόλπου.
Ο μηχανισμός προπαγάνδας - που κατά ορισμένες πηγές ξεκίνησε από αμερικανική ''ιδέα'' - λειτουργεί ως εξής:
Κύκλοι του βαθέως κράτους ''επιδοτούν '' εμμέσως την παραγωγή σήριαλ τα οποία εμπεριέχουν εξιδανικευμένες και ''λαμπερές''καταστάσεις - κοινωνικές, οικονομικές , πολιτιστικές - για την Τουρκία. την οποία την εμφανίζουν έτσι ''ευρωπαική'' και λίγο πολύ παράδεισο.
Το χαμηλό κόστος λόγω ''έμμεσης επιδότησης'' - αλλά βοηθούντος και του απλο'ι'κού σεναρίου -βοηθάει την εξαγωγή τόσο σε τουρκόφωνες χώρες περί τον Καύκασο που είναι και ο κύριος στόχος , αλλά και οι αραβικές χώρες.Τα τελευταία χρόνια είδαν ότι ''τσίμπησαν '' - -λόγω κρίσης - και οι Έλληνες !
Ετσι περνούν εικόνες που κρύβουν τον συντηρητικό και αναχρονιστικό χαρακτήρα του τουρκικού κράτους, τον ρόλο του ισλαμισμού, τις κοινωνικές ανισότητες, την εξέγερση των Κούρδων, την καταπίεση, τις φυλακίσεις κλπ Και κοντά σε αυτήν ''ανοχή'' έρχεται το ...εμπόριο: Οι ίδιοι οι ...σταρ των σαπουνόπερων γίνονται οι διαφημιστές του τουρκικού τουρισμού, των τουρκικών ΄΄ευκαιριών'' για "real estate" και γενικά ό,τι τουρκικό προ'ι'όν πλασάρουν στους "καταναλωτικούς" Άραβες, μέσω των περιορισμένων γυναικών τους που βλέπουν πολύ σαπουνόπερα....
Η πρώτη φάση τηλεοπτικής διεισδύσεως στην Ελλάδα είχε γίνει με αμερικανική παρότρυνση -όταν διάφορες υπηρεσίες είχαν πάρει εργολαβικά την προώθηση του Σχεδίου Ανάν. Τότε μέσα στα εργαλεία που είχαν προτεινει ήταν και προβολή σήριαλ ώστε να μετριαστεί ο αντιτουρκισμός της ελληνικής κοινής γνώμης...
Δεν είμαστε υπέρ της σύγκρουσης ή του τυφλού μίσους αλλά μερικά πράγματα πρέπει να τα ξέρουμε , να μαθαίνουμε το πλαίσιο στο οποίο ανήκουν και να τα ερνηνεύουμε στις πραγματικές τους διαστάσεις ...Ειδικά όταν αυτά τα γράφουν οι ίδιοι οι Τούρκοι.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου