Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η Ελληνίδα που δίδαξε Αντιγόνη στις γυναίκες της Καμπούλ - Τι σημαίνει να κάνεις θέατρο στο Αφγανιστάν [βίντεο]

Πριν από έναν χρόνο, η Αννέτα Παπαθανασίου πήγε να διδάξει την Αντιγόνη του Σοφοκλή στο πανεπιστήμιο της Καμπούλ για να ανακαλύψει πως η υποκριτική τέχνη εκεί θεωρείται ανήθικη και πως οι γυναίκες ηθοποιούς αντιμετωπίζονται σαν πόρνες.
Αποφάσισε να το κάνει ταινία.

Το ντοκιμαντέρ Playing With Fire αφηγείται τις συγκλονιστικές ιστορίες των Αφγανών γυναικών που έχουν την τόλμη να ασχοληθούν με το θέατρο και αντιμετωπίζουν σκληρή κριτική, κοινωνική αποδοκιμασία, απειλές για τη ζωή τους.

Η ομάδα του Playing With Fire θα μιλήσει για το ταξίδι αυτό, ταξίδι ακόμα ανολοκλήρωτο, για τις συνθήκες που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες και οι καλλιτέχνες στο Αφγανιστάν, καθώς και για τον εναλλακτικό τρόπο χρηματοδότησης που επιλέχτηκε από την ομάδα παραγωγής μετά από το κλείσιμο της ΕΡΤ".
Στο πλαίσιο της σειράς συναντήσεων "Πρόσκληση στο εργαστήρι του δημιουργού", η ομάδα του "Playing With Fire" θα μιλήσει στο "Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων" για το ταξίδι αυτό, για τις συνθήκες που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες και οι καλλιτέχνες στο Αφγανιστάν και για τον εναλλακτικό τρόπο χρηματοδότησης που αποτελεί το crowd funding.

Αξίζει να σημειωθεί ότι πριν από την ολοκλήρωσή της, η ταινία κατέχει ήδη μία σημαντική διάκριση αφού έλαβε το βραβείο του Ευρωπαϊκού Δικτύου Ντοκιμαντέρ για το καλύτερο υπό ανάπτυξη πρότζεκτ στη Θεσσαλονίκη τον Μάρτιο του 2013 (EDN – Doc OnAir Prize).


Τετάρτη 19 Οκτωβρίου 2013Ώρα: 21.00
Είσοδος ελεύθερη.
Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων
Κύπρου 91Α & Σικίνου 35ΑΚυψέλη, ΑθήναΤ : 213 00 40 496

Πηγή: Η Ελληνίδα που δίδαξε Αντιγόνη στις γυναίκες της Καμπούλ - Τι σημαίνει να κάνεις θέατρο στο Αφγανιστάν [βίντεο] | iefimerida.gr http://www.iefimerida.gr/node/126324#ixzz2i0kb7xpd

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Να φεύγεις από όσα νόμιζες για αληθινά...

Να φεύγεις από όσα νόμιζες για αληθινά...
Να μην παίρνεις τίποτα μαζί, ούτε ενθύμια, ούτε ζακέτες για το δρόμο.
Να φεύγεις από εκεί που δεν ξέρεις γιατί βρίσκεσαι - από εκεί που δεν ξέρεις γιατί σε κρατάνε. Μπορείς να φτιάξεις ιστορίες ολοκαίνουριες, με ουρανό κι αλάτι. 
Να θυμίζουν λίγο φθινόπωρο, πολύ καλοκαίρι κι εκείνη την απέραντη Άνοιξη! 
Να φεύγεις από εκεί που δε σου δίνουν αυτά που χρειάζεσαι. 
Να απαιτείς αυτό που δίνεις να το παίρνεις πίσω - δεν τους το χρωστάς! 
Η καρδιά χαλάει, θα τη χτυπάς μια μέρα και δεν θα δουλεύει! Να μάθεις να φεύγεις... Από εκεί που ποτέ πραγματικά δεν υπήρξες. 
Να φεύγεις κι ας μοιάζει να σου ξεριζώνουν το παιδί από τη μήτρα. 
Να φεύγεις από όσα νόμιζες γι' αληθινά, μήπως φτάσεις κάποτε σ' αυτά..." 

Γιώργος Μεράντζας - Δίκοπη Ζωή

Από τους καλύτερους στίχους,κατά την γνώμη μου,που έγραψε ένας από τους σημαντικότερους στιχουργούς-ποιητές,ο Μανος Ελευθεριου. "...κρυφά και φανερά σε ακολουθούνε,η συμμορίες και η βασανιστές,και ψάχνουν μέρα νύχτα να σε βρούνε,μα δεν υπάρχει δρόμος να διαβούνε,γιατί ποτε δεν ήταν ποιητές Το χώμα που πατούν να προσκυνούνε"

Φράσεις της αρχαίας Ελληνικής που λέμε και σήμερα

Παρ’ όλες τις επιρροές που έχει δεχθεί η γλώσσα μας, εντούτοις χρησιμοποιούμε στον καθημερινό λόγο, εκφράσεις αυτούσιες, προερχόμενες από την αρχαία Ελληνική. Αυτές αποτελούν την απόδειξη ότι η γλώσσα είναι το μοναδικό πολιτισμικό κληροδότημα, το οποίο παραμένει ανεπηρέαστο από το χρόνο
 Είναι λοιπόν χρήσιμο να μάθουμε ή να θυμηθούμε, από που προέρχονται και από ποιούς ελέχθησαν για πρώτη φορά.

- Αιδώς Αργείοι:  όταν θέλουμε να καταδείξουμε αισθήματα ντροπής αναφερόμενοι σε κάποιον άλλο.
Ειπώθηκε από τον Στέντορα (σε έντονο ύφος) προς τους Αργείους κατά τη διάρκεια του Τρωικού πολέμου, με σκοπό να τους ανυψώσει το ηθικό όταν ο Αχιλλέας αποχώρησε από τη μάχη. (Ομήρου Ιλιάδα – Ε 787)
- Αντίπαλον δέος: όταν αναφερόμαστε σε ισχυρό αντίπαλο.
(Θουκυδίδης – Γ 11)
- Από μηχανής θεός: μη αναμενόμενη βοήθεια – λύση – συνδρομή σε κάποιο πρόβλημα ή δύσκολη κατάσταση.
Προέρχεται από θεατρικό τέχνασμα στην αρχαία Ελλάδα που χρησιμοποιούσαν οι τραγικοί ποιητές όταν ήθελαν να δώσουν διέξοδο στη …